zondag, augustus 06, 2006

Kreeft

Na een concert van Shawn Colvin in Saratoga op vrijdagavond, bleven we in een hotel in Mountain View slapen. Een collega uit New York had me een tijdje geleden een voucher voor dit hotel gegeven. Ze had er een kamer gereserveerd maar die was bij aankomst niet meer beschikbaar. Als goedmakertje kreeg ze een voucher en gratis een nacht te verblijven. Het scheelde ons driekwartier rijden.

Toen we zaterdagochtend toch in de 'South Bay' waren, maakten we van de gelegeheid gebruik om even langs de 'outlets' in Gilroy te gaan - ik heb al eens eerder geschreven dat ruim 150 winkels in de outlet mall daar. Op de terugweg gingen we langs Cindy's tante in San Jose; toevallig was haar moeder daar ook. We gingen uit eten bij Red Lobster, een keten van visrestaurants. In de vestiging waar wij waren, was plek voor 239 mensen.

Op de TV-reclame van Red Lobster had ik gezien dat ze deze maand gereachten uit verschillende staten op het menu hebben. Ik koos kreeft uit Maine. Ik kreeg een hele kreeft, met kraker erbij om de rijpers open te krijgen. Hij smaakte prima, maar Cindy's kreeft-pasta was een beetje flauw. We zijn echt verwend met de restuarants in San Francisco, waardoor dit soort ketenrestaurants ons niet meer zo kunnen boeien. Ik kan me ook niet voorstellen om ergens anders in Amerika te wonen dan in San Francisco.

Vanochtend waren we weer even in Gilroy, omdat ik mijn credit card in een winkel had laten liggen. De rest van de dag was vooral met allerlei verplichtingen gevuld: naar de supermarkt, de was gedaan, rekeningen betaald en naar de sportschool.

Geen opmerkingen: