vrijdag, juni 13, 2008

4-1

Als het kwart voor negen in Nederland is en oranje speelt, is het kwart voor twaalf in de ochtend hier. De wedstrijden van het Nederlands elftal vallen dus onder lunchtijd voor mij. Maandag probeerde ik iets van de match tegen Italië te zien via Internet, maar dat lukte niet. UEFA staat het Europese websites niet toe om de beelden buiten Europa af te leveren.

Vandaag had ik tijd om even naar Rudy's in Palo Alto te rijden, waar de Nederlandse wedstrijden op een groot scherm getoond worden. De sfeer was er goed, en werd steeds beter naarmate er meer goals gescoord werden. Kortom, de sfeer was er Nederlands! Er werd gezongen, geschreeuwd, getoetert en gedanst. Ik realiseerde me dat ik dat Amerikanen nog niet heb zien doen als ze een Superbowl wedstrijd kijken, maar dat kan komen omdat de San Francisco 49ers er nog niet in gespeeld hebben sinds we hier zijn.

Helaas moest ik na de wedstrijd weer naar kantoor. Eén collega stuurde een mailtje om te feliciteren met de overwinning.



2 opmerkingen:

Marleen zei

Had je oranje aan?

Christel zei

Tuurlijk! Knal-oranje.
Maandag had ik een bloes met een oranje ruitje aan, iets minder opvallend. Morgen doe ik weer iets oranjes aan, al kan ik de wedstrijd niet live zien :-(