zaterdag, mei 03, 2008

Pap en Ans

Gistermiddag zijn mijn vader en zijn vriendin Ans aangekomen uit Nederland. Ze gaan weer een maand rondtrekken aan de westkust. Ik had de hele dag vrij genomen om 's morgens nog op te kunnen ruimen en om niet van kantoor naar het vlieveld te hoeven racen, maar de halve ochtend zitten werken. Een journalist van Reuters is een verhaal over een van mijn klanten aan het schrijven en had nog verschillende praktische vragen die beantwoord moesten worden. Voor zulk soort verzoeken sta ik altijd klaar...

Tussen het stofzuigen en afwassen door, checkte ik regelmatig mijn email. In Nederland was ik al goed in multi-tasken, maar die vaardigheid heb ik hier nog verder ontwikkeld.

De vlucht zou om een uur landen en ik weet uit ervaring dat het een hele tijd duurt om door de douane te komen, dus ik reed tegen enen van huis weg en ging ook nog even langs Bevmo om tien flessen wijn terug te brengen. Die hadden we over van het huisconcert.

Pap en Ans kwamen pas na twee uur uit de gate, dus ik moest alsnog een hele poos wachten op het vliegveld. Cindy was ook vroeg uit haar werk gekomen, dus we drinken eerst koffie bij ons thuis terwijl pap drop, Sultana's en bitterkoekjes uit zijn koffer tevoorschijn haalde.


Vervolgens gingen we even shoppen bij een van Ans haar favoriete winkels, en we kochten een prepaid telefoon bij Radioshack. Mijn vader en ik kunnen nu gratis me elkaar bellen want hij heeft dezelfde provider als ik.

Om zes uur zijn we gaan eten bij Range, een van onze favoriete restaurants in de Mission. We aten er heerlijke heilbot en lamsbout met seizoensgroenten; typisch Californisch. Je heb echt gevoel dat je gezond eet: veel vers en weinig vet. En toen hadden pap en Ans er een lange dag opzitten... we brachten ze naar huis, maar wij gingen nog even verder, want een van Cindy's collega's had een feestje zij haar thuis, ter gelegehied van Cinco de Mayo, de Mexicaanse nationale feestdag. Het feest was niet speciaal in Mexicaanse stijl, maar veel Amerikanen grijpen dit soort gelegenheden aan om een feestje te vieren.

Pap en Ans waren alweer vroeg op en zijn samen op pad gegaan vanochtend. Wij gaan zo naar de sportschool en zien ze vanmiddag weer.

Geen opmerkingen: