maandag, oktober 20, 2008

MusicTech

Ik heb de hele dag besteed bij de San Fran Music Tech Summit om mijn kennis op het gebied van de muziekbranche en de online promotiemogelijkheden bij te spijkeren. Dit congres is op het snijvlak van wat ik in mijn werk doe en wat ik voor de hobby doe, maar ik ben hier in eerste instantie uit interesse.

Er is niet heel veel nieuws on de de zon - blijkbaar zit ik al genoeg in deze wereld en ben ik op de hoogte van de relevante trends en websites. Yay! Maar er waren ook een aantal start-up bedrijven met nieuwe online diensten, waarvan sommige er interessant uit zagen. Misschien kan ik ze gebruiken voor Blame Sally. Een paar van de websites die ik nader wil bestuderen in de komende dagen zijn livedownloads.com, buzznet.com en bandcamp.mu

Ik zit tijdens de laatste sessie te bloggen - het gaat over nieuwe manieren om muziek te ontdekken. Daar zijn allerlei sites en technologieen voor. Een ding is duidelijk: de rol van een platenmaatschappij compleet veranderd en muzikanten moeten zelf aan de bak met hun promotie. Enerzijds goed, want nu hebben beginnende artiesten veel meer tools tot hun beschikking om zelf muziek te verkopen en te promoten. Maar het betekent ook meer werk voor een band of muzikant.

Zo meteen begint de cocktail-receptie, maar dan stap ik in de auto. Ik heb met Kate (een vriendin van Jamyrson die ik op Fabulosa ontmoette) afgesproken om naar een concert van Dar Williams te gaan... even niet meer over muziek praten, maar ernaar luisteren.

Geen opmerkingen: