zondag, maart 30, 2008

West Side Story

In Berkeley is het Pacific Film Archive Theatre, zeg maar een soort van Filmuseum zoals in het Amsterdamse Voldenpark. Een hele tijd geleden kregen we een brochure thuis met een overzicht van films die het theater vertoond. De maand draaiden er films uit de jaren '60 en wij gingen dit weekend naar West Side Story. Ik vond het heel gaaf om die film op het grote doek te zien.

Het theater staat aan de rand van de universiteitscampus in Berkeley. Het is een van de 10 vestigingen van de Universiteit van California, maar dit is de enige die bekend staat als Cal. Californië heeft daarnaast nog een andere staatsuniversiteit, de California State University, met 23 campussen.

We gingen met Bart en moesten nog een paar blokken lopen om bij het theater te komen, langs de rand van de campus. We zijn niet echt het terrein opgeweest maar kregen wel een indruk van de sfeer en de grootte. Aan de overkant van de straat zagen we allerlei restautants en winkels die duidelijk op studenten gericht zijn. Op de campus zelf zijn ook winkels. Onder andere een winkel waat je kleding en ander zaken in de kleuren van de universiteit kunt kopen. Zeker nu het de tijd van het jaar is van college basketbal, zie je veel mensen in hun schoolkleuren.








6 opmerkingen:

Marleen zei

Grappig, hier was de West Side Story op TV

Christel zei

Da's toevallig. Ik kan me herinneren dat we 'm op TV gezien hebben toen ik een jaar of 14 was. Alleen de film was in het Engels met Franse ondertiteling en ik kende net mijn eerste woorden in beide talen. Toch is er veel blijven hangen. Door de muziek wist ik me nog bijna elke scene te herinneren.

Anoniem zei

West Side Story was DE film van je moeder. Ik heb er nog een LP van en een video band.

Ze kende alle liedjes uit haar hoofd

Pap

Christel zei

Ik kon ook heel wat meezingen! Is die LP niet bij mij? Of zijn die oude platen in Nederland gebleven?

Marleen zei

dat heb ik met de Sound of Music....

(Nee, die LP was niet van jou!!)

Christel zei

Sound of Music is inderdaad ook zo'n film!