zondag, juni 25, 2006

Voetbal

Omdat Cindy aan een opdracht voor een klant uit Nederland moest werken, gingen we niet naar de Parade en besloot ik Nederland-Portugal in een kroeg te gaan kijken. Het kriebelte toch te veel, dus in The Mad Dog in the Fog heb ik de afgang gezien. Daar waren zowel Nederlanders als Potugezen, dus er werd na afloop toch gejuichd.

Hier zal niet lang nagepraat worden over het vals spel en de partijdige scheids. Zodra ik de kroeg uitstapt, was ik weer in de 'normale' wereld. De meeste mensen op straat hebben geen flauw benul van de wedstrijd.

Ik ging nog even naar Macy's en de Gap om iets te ruilen en kwam langs de feesten bij Civic Center - zeg maar het wat de Stopera in Amsterdam is. Toch maar even Cindy gebeld om te horen of ze al klaar was met haar werk en zin had om alsnog even de Gay Pride sfeer op te snuiven.

Drie kwartier later liepen we over het terrein vol kraampjes en podia. Dit keer was het terrein door hekken afgezet, dus er was nu wel alcohol te koop. Naast de kraampjes met eten en van bedrijven om iets te promoten, zie je bij homo-events in Amerika ook veel actiegroepen vertegenwoordigd. Naast de voor de hand liggende zoals voor gelijke rechten van homo's zijn er ook allerlei andere, zoals voor de legalisatie van cannabis en tegen de bio-industrie.

Om zeven uur was het afgelopen en liepen we terug naar mijn auto. Thuis nog even gebarbequed met de nieuwe gasgril. Ik denk dat ik zal slapen als een roos na deze volle dag.

Geen opmerkingen: