vrijdag, juni 16, 2006

Virus

Ik kwam net onder de douche uit toen om kwart over zeven de telefoon ging; het was een klant. De hele week werken we al een een persbericht over een nieuw virus dat vanochtend verzonden werd. Toen ik gebeld werd was het bericht al weg, want persberichten worden hier via newswires verstuurd, in dit geval PR Newswire. Mijn collega had het bericht gisteravond aangemeld en om 5 uur vanochtend stond het op de wire, want dat is 8 uur aan de oostkust.

De klant belde om te zeggen dat er nieuwe feiten waren gevonden en het bericht daarom aangepast moest worden. Het ging namelijk om de ontdekking van een virus door het onderzoeksteam van een van mijn klanten en het virus bleek zich toch iets anders te gebdragen dan eerder gedacht. Het virus, een worm, verspreidt zich via Orkut, een online community van Google. Vanmiddag had ik dan ook iemand van corporate communicatie van Google aan de lijn en in de ochtende begeleide ik een interview met een journalist van Associated Press. Al met al was ik er de hele dag zoet mee. Met dit soort crisis-achtige situaties had ik in Nederland wel vaker te maken, maar zijn hier nog niet zo vaak voor gekomen. Ondanks dat vandaag best spannend was, kwam alles ook heel bekend voor.

Omdat de ontwikkelingen elkaar vanochtend vroeg snel opvolgenden, besloot ik te wachten met naar kantoor rijden. De eerste twee uur was ik thuis en dat kwam mooi uit, want oranje speelde om 9 uur. Ik heb helaas niet de hele wedstrijd kunnen zien, maar de goals van Van Nistelrooij heb ik mooi meegepikt. Ander voordeel van later naar kantoor gaan was dat het warm genoeg was om met dak open te rijden. Toen ik op om elf uur op kantoor kwam, was het al 30 graden in Mountain View.

Geen opmerkingen: