zondag, juni 18, 2006

Snee

Zaterdag verliep anders dan gedacht. We wilden naar de markt om groenten en fruit te kopen, maar toen we bij mijn auto kwamen zagen we dat er was ingebroken. Iemand had een flinke snee in het dak gemaakt en er vervolgens doorheen geklommen. Alles was overhoop gehaald, maar er bleek niets weg te zijn.

In plaats van shoppen moesten we bellen met de vezekering, de politie en een garage vinden. De politie legde uit dat we aangifte via internet of op het bureau konden doen, en dat op het bureau sneller zou zijn. Vervolgens de verzekering gebeld om te horen wat de procedure is. We kregen te horen dat we een nummer van de politieaangifte moesten doorgeven een prijsopgave van een garage voordat we het dak laten repareren.

Omdat ik mijn auto niet bij een Toyota-dealer gekocht heb, moest ik op zoek naar een garage. Elke dealer verwees me naar een 'auto body shop'. Veel merkdealers doen alleen onderhoud aan auto's en voor schades is het gebruikelijk om een schadeherstelbedrijf te gaan. Maar ook bij de auto body shops was ik niet aan het goede adres en werd ik verder dooverwezen naar stoffeerbedrijven. Ik heb er diversse gesproken en kwam uiteindelijk bij
Jack's Auto Top. De man aan de lijn wist waar hij het over had en klonk betrouwbaar. Daar ga ik maandag langs voor een prijsopgave. Zaterdagmiddag waren al dit soort bedrijven gesloten en niemand kon een indicatie van de kosten een de telefoon geven.

Vervolgens naar het politiebureau. Het dichtsbijzijnde bureau bleek in Ingleside, een wijk aan de zuidrand van San Fancisco, voor ons nieuw terein. Natuurlijk wapperde Amerikaanse vlag buiten.

Meteen bij binnenkomst in de hal was een loket waar ik geholpen werd. Ik hoede maar een paar vragen te beantwoorden, terwijl de agent een formulier invulde. Ik kreeg alleen een klein briefje mee, een soort bonnetje met daarop aangevinkt waarvan ik aangifte gedaan had, een nummer voor de aangifte en een nummer van de agent die me geholpen had. Binnen tien minuten stonden we weer buiten.
Op het parkeerterein hebben we het gat met tape aan elkaar geplakt. Zo rijd ik de komend dagen rond. De rest van de dag hebben we er niet door laten verpesten. We zijn alsnog naar de markt geweest en ook nog even naar de mall. 's Avonds gezellig wat gedronken met Frederieke.

Geen opmerkingen: