vrijdag, juni 30, 2006

Lang weekend

Het is zeven uur en ik sluit mijn werkdag en -week af. Vandaag heb ik thuisgewerkt en net zoals aan het einde van elke vrijdag was mijn laatste taak het invullen van mijn uren. Ik moet precies bijhouden wat ik de hele dag doe en hoe lang, maar dat was in Nederland ook al het geval. Normaal hou ik op een briefje bij hoe ik mijn tijd besteed, maar door de twee concerten en het tandartsbezoek kwam er dat deze week niet van. Het was dus een hele uitzoekklus om te achterhalen wat ik gedaan heb.

Nog even mijn mail checken voordat ik de PC uitzet, maar er is niets meer binnengekomen het afgelopen uur. Dat is ongebruikelijk; zelfs voor een vrijdagavond. Vanavond begint een extra lang weekend: vier dagen vrij! Omdat de 4th of July op dinsdag valt, hoeven we maandag ook niet te werken. Veel mensen nemen de hele week vrij voor een vakantie. Voor het geval iemand het niet weet: op 4 juli vieren de Amerikanen Onafhankelijkheidsdag (Independence Day), een beetje te vergelijken met onze Koninginnedag, vind ik.

Overigens is hier het nieuws over de kabinetscrisis ook doorgedrongen... Ik het gisteren al via sms, IM en per telefoon doorgekregen! Sorry dat ik het zeg, maar van deze afstand komt het allemaal heel amateuristisch over.

Geen opmerkingen: