dinsdag, augustus 31, 2010

Voorbereidingen

Ik geef toe, de afgelopen tijd is het nogal stil op de blog geweest. Na een relatief rustige periode, heb ik het weer een stuk drukker. Nieuwe baan, nieuwe relatie en een wekelijks event waar ik verantwoordelijk voor ben. Alsof dat nog niet genoeg is, ben ik de afgelopen week bezig geweest met de voorbereidingen voor Burning Man.


Toen ik er vorig jaar voor het eerst was, heb de omstandigheden uitgebreid omschreven. Je kunt er niet zomaar op de bonnefooi heen gaan, want je moet je voorbereiden op het extreme woestijnklimaat. Daarnaast is het de bedoeling dat iedereen meedoet, wat onder andere betekent dat je je wat uitgesprokener uitdost dan normaal.

De afgelopen weken heb ik van alles en nog wat aangeschaft. Laarzen, topjes, een gebruikte fiets, 900 vochtige doekjes, batterijen, en meer van die dingen die handig zijn om te hebben in de woestijn.

Dit jaar gaan we met z'n vijven voor een langere periode, waardoor de voorbereidingen meer tijd innamen. Je wilt voorkomen dat alles dubbel meegebracht wordt, en we hebben onze maaltijden gecoordineerd. Ieder neemt een avondeten voor z'n rekening. Bovendien gaan we met een camper, wat ook nog een heel gedoe was met geld en reservering.

Mijn mede-burners zijn gisteravond vertrokken en vanmiddag aangekomen. Ik besloot nog twee dagen te werken en in San Francisco te blijven. Ik vertrek morgenvroeg om 6 uur met een groep die ik via Craigslist gevonden heb. Nog wat laatste dingen inpakken en dan ben ik er klaar voor!

1 opmerking:

van Holten zei

Hi Christel, wat een super ervaring lijkt me dat! Hier net naar de fascinerende impressie van BNN gekeken. Waanzinnig! Veel plezier, we zijn jaloers en kijken uit naar het verslag, groeten! Astrid&family