zondag, augustus 08, 2010

Verkeersschool

Het hing al een aantal maanden boven mijn hoofd.... 'traffic school'. Om te voorkomen dat een verkeersovertreding in je dossier terecht komt, kun terug naar school gaan om verkeerslessen te volgen. Op deze manier voorkom je een een strafpunt op je rijbewijs en een vehoging van je verzekeringspemie.

Voor de verkeerslessen en het bijbehorende examen staat een volle werkdag. Ik kreeg een krantje thuis met alle scholen in de omgeving. Daarnaast heb je ook online opties en ik had al van vrienden gehoord dat je er op die manier veel sneller doorheen kunt gaan. In plaats van een volledige dag, kan je het in een paar uur doen.

De truuk was om de lappen tekst in een Word-document te kopieƫren en de tekst met de computer te doorzoeken aan de hand van de worden in de vragen. Zo was ik er in anderhalf uur mee klaar. Niet slecht, al had ik liever iets anders gedaan op zaterdagmiddag...

Ik vond een online school die me wel wat leek, betaalde mijn 10 dollar inschrijfgeld en begon aan de acht hoofstukken met lessen. Hele lappen tekst niet alleen over de verkeersregels, maar ook met allerlei statestieken en onderzoeksresultaten. Aan het eind van elk hoofdstuk werden 20 multiple choice vragen gesteld. En aan het einde kreeg ik 40 vragen over alles wat ik geleerd had.

Je moest minimaal 80 procent goed hebben om te slagen. Je haalt hier niet je diploma met een zesje... Ik behaalde 92 procent. Geslaagd dus! En nu niet meer te hard rijden...

Geen opmerkingen: