zondag, juli 18, 2010

BoomSF

Onlangs lichtte ik al een tipje van de sluier op: ik ben de afgelopen weken in mijn vrije tijd bezig geweest met het plannen van een nieuw wekelijks event voor vrouwen. Het is een wekelijkse borrel op donderdagavond in Orsen, een restaurant/bar/lounge van Elizabeth Falkner, een bekende chefkok.

Afgelopen jaar was er een andere 'ladies' night' in Orson, maar degene die die organiseerde verhuisde het evenement een paar keer, waardoor er steeds minder mensen kwamen. Het was lastig bij te houden waar de borrel nou weer was en geen enkel bar had zo'n toffe sfeer als Orson.

Dus toen ik voor de tigste keer tegen een aantal vriendinnen zei dat ik het jammer vond dat we niet meer naar Orson gaan, zeiden ze: waarom organiseer je het zelf niet, jij kan dat wel. Ik wist dat ze gelijk hadden, als ik tenminste een beetje hulp van hen zou krijgen. Daar stemden ze in toe en we begonnen meteen te brainstormen over een naam. Iedereen was het ermee eens dat mijn achternaam erin moest - Amerikanen vinden venderboem (zo ongeveer spreek ik mijn achternaam hier uit) erg tof klinken. Het werd BoomSF.

Voor ik het wist, was ik een groot feest aan het organiseren, mensen om me heen aan het verzamelen, promotiemateriaal aan het produceren en een website aan het regelen. We zijn inmiddels met een team van 12 meiden die allemaal een verschillende achtergrond hebben. We hebben een DJ, een website bouwer, een website bouwer, iemand die feesten in New York heeft georganiseerd enzovoort. Daarnaast is zo'n groot team handig om de boel te promoten: kaartjes uitgeven en op Facebook vriendinnen uitnodigen.

Afgelopen donderdag was de 'kickoff", de allereerste BoomSF en het was een groot succes. Het was bomvol en iedereen vond het een geweldig gaaf feest. Echt supergaaf... Ik ben er nog steeds in een roes van. Nu op naar volgende week!


We hingen een doek met logo's van de sponsors op bij de ingang om het event meer cachet te geven. Ze doen dit vooral in L.A., waar alles een beetje chiquer is...

Een deel van het BoomSF team... We hadden hempjes laten maken, zodat we goed te herkennen waren.

Nog een foto met de eigenaren van Orson

Ook de gasten wilden met ons op de foto

Volle bak

Uitzicht op de bar van boven

Nog wat meer indrukken


Aan het einde van de avond: iedereen blij.

5 opmerkingen:

Saskia zei

Cristel ik vind het echt geweldig wat je allemaal klaar speelt. Volgens mij heb jij een heeeele grote vork, want er moet heel wat hooi op.
Door jou uitleg in "Jip en Janneke" taal snap ik het toch nog een beetje beter om "bij" te blijven in de technologie sector.
Van mij mag je doorgaan met het bloggen!

Roelof Roos zei

Erg leuk, erg impressive... :)

Joep zei

Knap gedaan zussie!

Christel zei

Dank je! Het was een hele onderneming, maar erg leuk om te doen :-)

Ir1e zei

Wow, and it all just keeps on coming bij jou! Ben trots op je. Ik hoop ooit een keer zo'n avond mee te maken!