donderdag, augustus 12, 2010

Warm en koud

Of het komt door de komkommertijd of omdat het gezien wordt als echt nieuws, de afgelopen weken hebben de nieuwsmedia regelmatif bericht over de hittegolf aan de ooskust van Amerika. Keer op keer zijn er deze zomer hitterecords gebroken in verschillende delen van de VS en het dagelijks leven ondervindt er veel ongemak van. Het water in zwembaden is nu zo warm, dat ze niet meer voor verkoeling zorgen.

Het contrast is groot. Ik denk dat wij in San Francisco de slechste zomer hebben sinds ik hier woon. Nou zijn de maanden juli en augustus er berucht om hun kou in de stad, maar ook het weer in Palo Alto, waar ik nu werk, lijkt niet zo warm als andere jaren. Normaal is het nu echt heet, maar dit jaar is het gewoon lekker warm en er lijkt meer bewolking.

Naturlijk ben ik verwend en het Nederlandse weer niet meer gewend, maar in San Francisco is het echt koud. Als ik 's avonds op pad ga, doe ik regelmatig een winterjas aan. Hopelijk krijgen we weer een mooie nazomer, zoals gebruikelijk.

1 opmerking:

Frans zei

dag Christel,
sinds een paar maanden volg ik jouw blog en ik moet je zeggen dat ik die vaak heel leuk vind, met ook interessante info. Zelf heb ik een rondreis gemaakt door Amerika, begonnen in New York en dan Washington, Niagara watervallen, Chicago, Yellowstonepark, Salt Lake City, Bryce Grand Canyon, Las Vegas, Los Angelos en eindigend in San Francisco. Daar nem ik zelf nog een week langer gebleven en heb er veel gezien. Het weer was daar die week eind juni begin juli perfect, althans voor mij, zo rond de 20 graden en bijna altijd zonnig. Dat zijn voor mij prima temperaturen waar je ook nog wat bij kan doen. Heb veel van de stad gezien, maar ik zou er zo een jaartje kunnen wonen, zo mooi vind ik het daar. 2 jr geleden was ik er ook al eens 2 dagen geweest en toen zei ik al dat ik terug zou komen. Dus wie weet kom ik er nog wel eens.
Voor nu de groeten van een trouwe Nederlandse fan van jouw blog.
Frans Fransen.