
Het bedrijf dat ons gekocht heeft is nog heel nieuw en heet Flipboard. Een startup die ruim 10 miljoen dollar aan 'venture capital' financiering heeft binnengehaald en deze week voor het eerst naar buiten trad met de aankondiging van een nieuw product: een electronisch tijdschrift voor de iPad. Flipboard presenteert wat er op Facebook en Twitter gebeurd alsof het een tijdschrift is met foto's en uitspraken van vrienden en artikelen die ze met je delen (in plaats van alleen de links).

Ik heb al heel wat bedrijven gelanceerd, maar zo succesvol als de launch van Flipboard heb ik nog nooit meegemaakt. Niet alleen de media schreven er veel en superpositief over, ook op Twitter las je alleen maar positieve berichten.

De stroom positieve tweets, updates en artikelen hield maar niet op, wat het aantal downloads zo hoog opspuwde dat gisteren niet iedereen meer kon inloggen. De programmeurs bedachten een tijdelijke oplossing om de pijn te verzachten en niet iedereen in een keer binnen te laten, maar dit gedoseerd te doen.
We zouden vanavond een feestje geven, maar dat hebben we uitgesteld zodat het team zich op de oplossing kan richten. Gebruikers komen bij Flipboard op de eerste plaats.
Onze video om Flipboard uit te leggen:
Video interview met onze CEO Mike McCue door Kara Swischer van AllThingsD, een zusje van de Wall Street Journal:
3 opmerkingen:
Mooie T-shirts hebben ze daar zeg ;-)
wij hebben ook een iPad, kunnen wij ook flippen?
Gefeliciteerd! Way to go! Wat spannend allemaal!
Een reactie posten