woensdag, april 16, 2008

Marketingbeurs

Ik heb rugpijn en moeten voeten doen zeer. De afgelopen twee dagen heb ik op ad:tech San Francisco doorgebracht. Morgen nog een dag, want voor deze conferentie over digitale marketing verzorgen wij de PR activiteiten net als vorig jaar. Gisteren hebben we een persbijeenkomst georganiseerd met presentaties van bedrijven die iets aan te kondigen hadden. Tijdens de drie dagen is er een perskamer waar journalisten ongestoord kunnen werken - een team van collega's zorgde dat daar alles op rolletjes liep.

We moeten ervoor zorgen dat de juiste mensen een perspas krijgen en nu er steeds meer bloggers zijn is dat lang niet altijd een makkelijke beslissing. In principe is de perskamer alleen voor mensen met zo'n pas, maar PR-mensen en andere medewerkers van bedrijven komen ook wel eens binnen om persinformatie af te leveren. Sommigen hebben er een handje van om te blijven hangen en journalisten een te spreken. Het is aan ons om dat te voorkomen.

Er was ook tijd om een aantal van de sessies bij te wonen. Zo zag ik een spreekbeurt van de marketingbaas van Kodak die via een aantal slimme campagnes het imago van het bedrijf in Amerika omgevormd heeft. Het hoofd van de digitale afdeling van TV-bedrijf NBC Universal werd in een andere sessie geinterviewd door een journalist van Fortune. Ik heb tijdens deze conferentie weer wat journalisten leren kennen.

Ik heb ook van de gelegenheid gebruik gemaakt om te netwerken en met verschillende bedrijven kennis te maken. Wie weet, houden we er nog een nieuwe klant aan over...

Geen opmerkingen: