woensdag, april 30, 2008

Koninginnedag

De Nederlandse gemeenschap in San Francisco en de Bay Area kwam vandaag bij elkaar om Koninginnedag te vieren. Inmiddels ken ik heel wat Nederlanders hier en kwam ik verschillende bekenden tegen, maar heb ik nog steeds niet het gevoel dat ik onderdeel van een gemeenschap ben... tenminste niet een Nederlandse. Mijn dagelijks leven speelt zich vooral met Amerikanen af. Hoe dan ook, was het leuk om even Koninginnedag te vieren en dat is toch het leukste met landgenoten.

De Nederlanders die uitgenodigd waren, hebben over het algemeen het een goede staat van dienst. Er waren ook veel gepensioneerden van wie ik de indruk krijg dat ze meer binding hebben met dit soort bijeenkomsten en tradities.

Er stond een foto van Beatix bij de ingang. Ik vroeg iemand bij de ontvangst een foto van me te maken.

De honerair consul hield een toespraak en vervolgens kreeg iemand een lintje. Naast de Nederlandse vlag, was er ook een Amerikaanse.


Ik kreeg vlak voor de bar sloot nog een glaasje wijn. De barkeeper schonk 'm bijna tot aan de rand vol...



Natuurlijk werd het Wilhelmus gezongen! En daarna ook het Amerikaanse volkslied...

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Jammer genoeg kon ik niet komen.
Was aan het werk, en had geen auto om naar San Francisco te sjesen. Jammer, volgende keer beter.

Groet
Dennis

Christel zei

Inderdaad jammer - het was erg gezellig. Maar via mijn blog was je er virtueel toch een beetje bij ;-)