woensdag, april 23, 2008

Feestjes

Voor de derde achtereenvolgende week ben ik met in Moscone, deze keer in de West hal voor Web 2.0 Expo. Ik woonde een paar van de presentaties bij, maar heb niet heel veel bijgeleerd. De aankondiging van Microsoft met betrekking tot Mesh Live vond ik nog een van de interessantse nieuwtjes.

Van de conferentie zelf heb nog maar een beetje meegemaakt, maar ik heb al verschillende feestjes bezocht. Het lijkt wel alsof dit event meer om de feestjes draait. Ik geloof niet of er meer zijn dan bij andere conferenties, maar veel van de feestjes worden op het Web of via 'social networks' (als Facebook) gepubliceerd, en meestal is iedereen uitgenodigd. Bovendien is het publiek gemiddeld genomen jonger, waardoor er heel wat afgefeest wordt.

Gisteravond ging ik naar een feestje in Bong Su van een aantal widget-bedrijven , waaronder een klant. Daar raakte ik met allerlei interessante mensen aan de praat, waaronder een van de sprekers van de conferentie. Hij had plannen om naar een ander feestje te gaan en vroeg of ik zin had om mee te gaan. Ach, waarom niet, dacht ik... Het tweede feestje (van een nieuw bedrijf waarvan ik de naam vergeten ben) liep op z'n einde toen we er aankwamen, dus er was niet al te veel te beleven in de Starlight Room. We besloten door te gaan naar een derde feestje van Digg in Mighty. Digg is een van de populairdere Web 2.o bedrijven hier.

Vanavond was ik weer in Mighty, deze keer voor een feest van Mashable, een van de best bezochte blogs te wereld. Ik ging erheen met een Nederlandse blogger die ik vorige week op ad:tech ontmoet had. Je moest je er eigenlijk voor aanmelden, maar dat hadden we geen voorbeiden gedaan. Toen we uitlegden wie we waren en hoe we van het feest wisten, kregen we VIP polsbandjes. Ik kwam verschillende bekenden tegen uit San Francisco en Amsterdam, en ontmoette daarnaast een aantal nieuwe mensen. Kortom, ik heb weer wat visittekaartjes uitgewisseld...

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ben je dan niet brak na een tijdje? Kun je wat tips geven om in zo'n olympische conditie te blijven? Doei, Jaap

Christel zei

Vanochtend was ik een beetje brak inderdaad, maar ik heb het rustig aangedaan. Ik was om 10 uur op kantoor, zodat ik vanavond naar nog een feestje van. ;-)