vrijdag, april 20, 2007

Verrassing

Een van mijn nieuwe en jongere collga's was vandaag jarig. Ze heeft voordat ze bij ons kwam werken wat ervaring opgedaan bij een ander PR bureau, maar dit is haar eerste serieuze baan. Ze werkt met drie account-teams; een daarvan valt onder mijn verantwoordelijkheid.

Als haar teamgenoten hadden we ons in een van de vergaderzalen verzameld en het licht uitgedaan. De vergaderzalen hebben geen ramen naar buiten, alleen naar binnen naar de rest van het kantoor. Als het licht uit is, is het dus best donker. Alex ging haar halen en vertelde haar dat hij een slecht uitgevoerde opdracht met haar wilde bespreken. Ze trapte erin, en wij verraste haar met onze 'SURPRISE!' toen het licht aanging.

Een ander collega had een taart geregld met een witte roomlaag en een personaliseerde felicitatie. Verjaardagsgebak leent zich ook hier voor de uitwisseling van persoonlijke verhalen. We hadden het over gebroken ledematen en andere ongelukken die we ooit hadden meegemaakt. Uit het verhaal van mijn jongste collega bleek dat ze getrouwd is. Dat is iets dat me blijft verbazen hier, hoe jong sommige mensen hier trouwen. Ik heb bijvoorbeeld collega's van mijn leeftijd met kinderen die eindexamen doen... En dan ligt de gemiddelde leeftijd hier in de Bay Area een stuk hoger dan in de rest van Amerika, en lang niet iedereen hier trouwt jong.

3 opmerkingen:

Marleen zei

Heb je verteld dat jij je arm gebroken had bij het rolschaatsen??

Anoniem zei

Of van een ping pong batje dat je op je knie hebt gehad, of dat je toen door de ruit bent gegaan. Of nog erger, dat je je deur had gebarricadeerd toen je een echte spin had gezien...
Je ziet wel, genoeg verhalen om eens flink over uit te wijden.
Anders vertel je je verhaal van je auto ongeluk toen je van schOelie terug kwam... Genoeg te vertellen op 31 oktober.

Christel zei

Ik heb wijselijk mijn mond gehouden ;-)