maandag, april 02, 2007

Reuben

Om met een nieuwe collega nader kennis te maken, gingen we met een aantal teamgenoten uit lunchen. We gingen naar een rotisserie hier om doe hoek, een tentje waar ik nog niet geweest was. Ze serveerden er traditioneel Amerikaans eten; geen hamburgers, maar meer wat mensen thuis eten, of vroeger aten. Aardappelpuree met draadjesvlees, gegrilde kip of een kalkoensandwich.

Ik nam er een Reuben Sandwich, volgens mijn collega's een echt traditioneel gerecht. Het is een sandwich met corned beef (niet uit blik), zuurkool, kaas en een soort van cocktailsaus. Het ding viel als een bom in mijn maag en het voelt alsof ie er nog zit. Leuk om een keer geprobeerd te hebben, maar voorlopig hoef ik niet meer...

2 opmerkingen:

Marleen zei

klinkt een beetje als corned beef hash

Christel zei

maar dan anders ;-)

Vooral die zuurkool zorgde voor een aparte combi van smaken... en corned beef uit blik is niet te vergelijken wat op deze boterham zat.