zaterdag, januari 06, 2007

Set-top box

Via internet had ik een DVD recorder gekocht. Gisteren kwam ie aan en vanochtend had ik tijd om 'm aan te sluiten. Al snel bleek dat de boel niet goed werkte.

Hier in Amerika ontvangt niet de televisie de verschillende zenders maar daarvoor krijg je van het kablebedrijf een set-top box, en die box werkte niet samen met de recorder. Na verschillende telefoontjes met Comcast (kabelbedrijf) en Philips (maker van recorder) werd mijn vermoeden bevestigd: het is niet mogelijk om uberhaupt een DVD recorder te gebruiken. Als ik TV wil opnemen, moet ik een Tivo aanschaffen of een digitale videorecorder huren van Comcast. Met geen van beide kan je DVD's opnemen.

Mooi is dat: keuze uit twee slechte opties. Daarbij komt dat de Tivo is een dure grap, want wij hebben hier een digitaal TV signaal en dat betekent dat alleen de nieuwste, en duurste Tivo werkt. 800 dollar voor de aanschaf en daarbovenop betaal je maandelijks voor een abonnement. Met een jaarabonnement betaal je twintig dollar per maand.

Iedereen die een Tivo heeft, zweert bij dat apparaat. Het leert je wat je voorkeuren zijn en neemt na verloop van tijd automatisch op wat jij leuk vind, waardoor er altijd iets op TV is dat je wilt zien. Juist mensen die weinig TV kijken, vinden het een geweldig apparaat. Voor ons desondanks nog geen optie...

We zijn gezwicht voor het aanbod van Comcast. Voor twaalf dollar per maand kunnen we TV opnemen op de harde schijf in onze nieuwe set-top box. Net op tijd voor de start van onze favoriete serie.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Weer een mooi typisch Amerikaanse belevenis.

Christel zei

Dank je :-) Ik dacht dat ik na een jaar geen stof meer zou hebben, maar ik heb nog voldoende inspiratie, dus ik blog nog een tijdje door.