Autoshow
Terwijl IT-wereld speelt zich deze week in Las Vegas begeeft voor CES, verzamelt de autobranchezich in Detroit voor de North American Ingternational Auto Show. Vanochtend was er een item over op TV dat draaide om de vraag of de Amerikaanse auto-industrie de consument kan terugwinnen.
Amerikanen rijden tegenwoordig liever in een Japanner. Amerikaanse auto's hebben de reputatie benzine te slurpen en hun inruilwaarde snel te verliezen. Nu de bezineprijzen hoog zijn, worden zuinige Toyota's en Honda's steeds populairder, vooral de hybride auto's. Het milieubewustzijn van de Californiers draagt ook daaraan bij - hier zie je echt veel auto's die naast een gewone motor ook een elektrische motor hebben. Sommige rijden 61 mijl op een gallon (oftewel 1 op 27).
Ook de Europese merken doen het goed in de VS. Net als in Nederland zijn hier de Duitse auto's vaker een status symbool (zelfs Volkswagens) maar ook die leggen het tegen de Japanse merken als Lexus, Acura en Infiniti af. alleen Franse auto's zie je hier helemaal niet: geen Peugeot, geen Citroen en geen Renault. Ook de Smart is hier nog niet, maar die komt volgend jaar, werd vanochtend aangekondigd.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten