vrijdag, januari 05, 2007

Jeans

Op vrijdag komen mijn collega's en masse in spijkerbroek naar kantoor. Op 'casual Friday' hoef je geen zakelijk kleding aan, al lopen we door de week ook niet en pak rond. Gewoon nette kleding is hier de dress code; aan de oostkust van de Verenigde Staten is dat heel anders. In New York, Boston en Washington D.C. zijn stropdassen en mantelpakjes veel gebruikelijker. In Californie, en zeker in Silicon Valley niet.

Als je een belangrijke klantbespreking hebt, zoals ik vandaag, is een spijkerbroek meestal niet zo'n goed idee. Als je je klanten een beetje kent, is het meestal okay om een spijkerbroek te dragen, want de kans is groot dat de klant zelf ook in jeans komt.

De meeste collega's geven meer geld uit aan een spijkerbroek dna aan andere kledingstukken, want de 'designer jeans' zijn erg in. Calvin Klein en Guess? zijn niet meer zo hip als ze ooit waren. Je ziet hier af en toe Replay en Diesel, maar echt populair zijn merken als Seven for all Mankind, Citizens of Humanity, AG Jeans, True Religion, People's Liberation, Joe's Jeans en Lucky Brand.

Het kan aan mij liggen, maar ik kende deze merken in Nederland niet. En ik moet bekennen dat ik makkelijker een spijkerbroek vind die past dan ooit. Ik ben een Lucky-fan...

Geen opmerkingen: