zondag, juni 26, 2011

SF Pride

Gay Pride weekend zit er weer op. Aan de manier waarop ik het dit jaar heb gevierd, merk ik dat ik
helemaal ingeburgerd ben. Terwijl vijf jaar geleden, toen ik hier net woonde, ik dacht dat Gay Pride vooral bestond uit de Gay Pride Parade (optocht) op zondag en het festival rondom het Civic Center, weet ik inmiddels
wel beter. Ik vier Pride inmiddels als een echte San Franciscan...

Dat betekent dat het eerste feest op vrijdagavond was...
nou ja, twee feesten. Eerst naar dot429 en vervolgens
Unity. (Natuurlijk waren er ook feesten op donderdagavond en er was ook een heel filmfestival in de week voorafgaan aan Pride, maar daar heb ik het niet over...).

Zaterdag ging ik met Jen rond het middaguur weer op pad. En terwijl er een groot feest in Dolores Park is voorafgaand aan de Dyke March, gingen wij naar een feest van Emily en Teresa waar heel veel vrienden en bekenden waren. Er was volop te eten en te drinken in de binnenplaats en het weer werkte mee - dat weet je maar nooit deze tijd van het jaar in San Francisco.

Rond half vier gingen we twee blokken verderop naar het feest van Elena - inmiddels waren we met een hele groep. Ruim honderd mensen in de achtertuin... Ik had al vaker over dit feest
gehoord, want ze doet het al jaren, maar was zelf nog nooit geweest.

Tegen zessen verlieten we dat feest en liepen we in de richting van het park om even de sfeer te proeven en besloten verder te lopen naar een plek ergens langs de roete van de Dyke March, waar we allerlei bekende gezichten langs zagen komen. We sloten ons aan en liepen een stuk
mee, tot aan Market street. Daar ging de stoet links en wij naar rechts om naar restaurant 2223 te gaan. Nooit geweten, maar dat is blijkbaar een verzamelplek voor lesbiennes op deze dag,
want het stond er bomvol met vrouwen. De hele dag hielden we met elkaar contact via sms zodat er altijd wel iemand was die wist waar het te doen was.

Ik maakte het niet te laat gisteren omdat ik vanochtend meeliep in de Gay Pride Parade. Cathy had me gevraagd om GLAAD mee te vertegenwoordigen. Het leek me leuk om dat eens te doen, want ik had nog nooit in de optocht meegelopen. Het was erg gaaf om langs duizenden juichende mensen te lopen.

Na afloop gingen we naar Zuni Cafe, wat op zonderochtend al jaren dé plek is voor leuke vrouwen. Het is zo populair dat de hele stoep voor het restaurant vol staat. Gezellige boel.

Officiele foto's van het dot429 feest


Feestje in Elana's achtertuin

Op naar de volgende bestemming, hier met Cathy, Jen, Melissa en Jane

In Dolores Park met Ember, Dionne, Nicole, Melissa en Cathy

Zondagochtend: wachten op de start van de Parade

Ons groepje had zich iets minder uitgedost...

Ik ben er klaar voor

Het publiek lang de route

Als Amerikanen iets organiseren, doen ze het goed. Deze man, en verschillende anderen, zorgden ervoor dat er niet te grote gaten vielen in de optocht.

Wij liepen in het juiste tempo, met voor en achter ons lokale politici.


Iedereen draagt z'm steentje bij... zij is van de beveiliging.

Met Cathy bij Zuni

Geen opmerkingen: