woensdag, juni 22, 2011

Leaf

Op weg naar een bespreking in Mountain View, reed ik gisteren achter een Nissan Leaf. Als dochter van een garagehouder, viel ie me meteen op omdat het een aparte verschijning is en ik 'm nog niet eerder op de weg had gezien. Toen ik zag dat het de Leaf was, wist ik dat het inderdaad een bijzindere auto was...


Het is namelijk een elektrische auto is. Daar begint langzaam maar zeker interesse voor komen. Niet alleen voor de snelle racewagens zoals de Tesla die hier uit Silicon Valley komt, maar consumentenbakken. Naast de Leaf heeft Chevrolet de Volt, waar ook veel interesse voor is.

Ik weet niet hoe het in de rest van de VS is, maar hier in Silicon Valley staan mensen te popelen. Er is hier van nature veel interesse in nieuwe technologie en dit deel van het land is ook er milieubewust. Ik weet niet zeker of hij het was, maar de bestuurder leek erg op Larry Page, de baas van Google.... Hoe dan ook, mijn collega was totaal verbaasd in mijn belangstelling voor auto's.

Toen ik terug op kantoor kwam en mezelf op de hoogte bracht van het laatste nieuws, bleek TechCrunch (een van de meest vooraanstaande sites voor technologienieuws) net een nieuw verhaal over de auto geplaatst te hebben. Ik liet het stuk aan mijn collega zien om aan te tonen dat we echt een bijzondere auto hadden gezien, maar ik geloof niet dat ze onder de indruk was. Jeep-rijder...

Geen opmerkingen: