maandag, maart 30, 2009

Beving

Na bijna drieënhalf jaar heb ik vandaag voor het eerst een aardbeving gevoeld! Het was heus niet de eerste aardbeving sinds ik hier woon, maar alle vorige heb ik gemist omdat ik op reis was, in de auto zat, er doorheen sliep, iets anders aan het doen was waardoor de trillingen me niet opvielen.

Het voelde net alsof er een zware vrachtwagen op de Nieuwendammerdijk voorbij reed, alleen het duurde iets langer. Ik schat een seconde of 15. Het was duidelijk te voelen op de eerste verdieping van ons kantoor, waar ik zit. Ik hoorde van een aantal collega's op de begane grond dat ze er niet van gemerkt hadden, maar een een klant uit San Francisco, die in een van de hogere toren zit daar, moest zichzelf vasthouden om staande te blijven.

Het bleek een beving van 4.3 op de Schaal van Richter te zijn, met als epicentrum een plek 25 kilometer ten zuiden van het centrum van San Jose.

Toen het gebeurde, zette ik meteen een berichtje op Twitter. Dat deden klaarblijkelijk 533 anderen ook in een tijd van 30 seconden. Iemand heeft alle tweets in kaart gebracht. Hier in Silicon Valley is Twitter enorm populair. Ik zie ook Nederlanders op Twitter, maar ik heb geen idee of het daar ook al is aangeslaan.

Geen opmerkingen: