vrijdag, januari 18, 2008

Crunchies

Vanavond mis ik The Crunchies, een awarduitreiking voor nieuwe technologiebedrijven. Ik had nog wel een kaartje weten te bemachtigen, maar na een aantal rustige weken was het gisteren en vandaag weer enorm druk. Toen ik vanavond om half tien van kantoor wegging, overwoog ik nog wel even om naar het evenement te gaan, maar mijn hoofdpijn gaf de doorslag... Als ik wil weten wie er gewonnen heeft, zal ik het ergen op het web moeten lezen.

The Crunchies worden georganiseerd door TechCrunch, een van de meest gelezen blogs over technologie hier in de VS. In de afgelopen twee, drie jaar is het medialandschap in Amerika aanzienlijk veranderd door de opkomst van blogs. Vooral als het om IT, gadgets en internet gaat, zijn er verschillende blogs die in korte tijd enorm populair zijn geworden en een paar honderduizend lezers hebben. Een paar van de andere populaire blogs zijn ook bij het evenement betrokken, zoals GigaOm en Read/Write Web. Andere populaire technologie-blogs zijn Gizmodo, BoingBoing en Engadget.

Geen opmerkingen: