dinsdag, januari 08, 2008

CES

Op dinsdag hebben we onze wekelijkse personeelsbijeenkomst. Dan komen alle medewerkers samen om elkaar op de hoogte te brengen van nieuwe ontwikkelingen: werk voor klanten, nieuwe medewerkers, vragen aan het management en persoonlijke aankodigingen als bruiloften en zwangerschappen. Normaal zit de vergaderruimte helemaal vol, maar vandaag was die maar voor de helft gevuld. Veel van mijn collega's zijn naar CES, de consumentenelectronicabeurs die elk jaar in Las Vegas gehouden wordt. Voor mijn klanten, die producten maken voor de zakelijke markt is het minder van belang op CES aanwezig te zijn.

Elk jaar barst het van de productaankondigingen op CES: nieuwe videocamera's, nieuwe manieren om je TV met internet te verbinden, nieuwe luidsrekers voor mobiele telefoons en ga zo maar door. Ik volg het nieuws zoveel ik kan via internet, cia sites als C|Net en Engadget.
CES bepaalt wat er in het nieuws op het gebied van IT deze week. Je kunt maar beter geen aankondigingen doen als je bedrijf niet op de beurs vertegenwoordigd is, want dan wordt er toch niet geluisterd.

De mensen die naar CES gaan, klagen er over het algemeen over omdat het een enorm drukke beurs is. Hotelkamers zijn belachelijk duur, je staat uren in de rij voor een presentatie of een broodje en het informatieaanbod is overweldigend... bovendien mijn collega's die er zijn heel hard werken. Dagen van twaalf uur zijn heel gewoon tijdens CES. Volgende week zal het redelijk rustig zijn omdat dan iedereen moet bijkomen van de beurs.


Geen opmerkingen: