Lunch 2.0
In Silicon Valley en San Francisco barst het van de start-ups, jonge ondernemers en innovatieve bedrijven. De behoefte om te netwerken is groot: om elkaar te leren kennen, een mogelijke zakenpartner, investeerder of medewerker te vinden en om je bedrijf te promoten. Een van die netwerkplekken is Lunch2.0. Bedrijven stellen hun deuren open voor een gratis lunch. Je hoeft je alleen maar aan te melden en je kunt zo binnenlopen. Elke keer organiseert een ander bedrijf de bijeenkomst en vandaag stond het middageten klaar bij AdMob, een bedrijf dat adverteren op het mobiele internet mogelijk maakt. Het zit een paar straten bij ons vandaan, dus ik liep er met een collega naartoe.
De CEO van het bedrijf gaf een toespraak tijdens het eten. AdMob is een bedrijf met de potentie om groot te worden, als je het mij vraagt. Voordat we mochten aanschuiven, kregen we een rondleiding door het kantoor van 200 vierkante meter. In het pand had voorheen een Japans restaurant gezeten en dat was nog aan verschillende details te zien. Daar waren de werknemers zelfs een beetje trots op. In de keuken zag ik een doos met vers fruit, die ik al meer bij start-ups heb gezien. De concurrentie om personeel is hier zo hevig, dat bedrijven extra goed zijn voor hun medewerkers. En daar verdienen andere bedrijven, zoals de leveranciers van fruit, weer een leuke boterham aan.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten