dinsdag, februari 27, 2007

Keuring

Vanochtend was ik bij een arts om medisch gekeurd te worden voor aanvraag van mijn Green Card. Via een telefoonnummer van de Amerikaanse immigratiedienst had ik een arts gevonden, niet al te ver van kantoor. Het was duidelijk een praktijk met meer buitenlandse patienten... alle informatie en formulieren waren tweetalig: Engels en Chinees.

Het onderzoek stelde niet zoveel voor. Ik had verwacht helemaal doorgelicht en doorgezaagd te worden, maar het onderzoek was eigenlijk maar op een ding gericht: uitvinden of ik besmettelijke ziekten bij me draag.

De dokter wilde even naar mijn longen luisteren en hij heeft
mijn vaccinaties doorgenomen. Tegen de meeste ziektes ben ik ingeent vanwege onze reizen van de afgelopen jaren. Ik had alleen in inenting tegen de mazelen nodig. Verder kreeg ik een spuitje om op tbc getest te worden.

Vervolgens moest ik naar het lab om bloed te laten prikken voor een test op HIV en syfilis. Ik meldde me bij het loket, omgeven met ingelijste waarschuwingen en disclaimers.

Geen opmerkingen: