zaterdag, november 11, 2006

Web 2.0 Summit

Iedereen die iemand is of wil zijn in de wereld van het nieuwe internet was er. Donderdag woonde ik een dag bij van het driedaags congres over Web 2.0 bij.

Ik vond het gaaf om erbij te zijn. Een deel van de dag was gewijd aan nieuwe technologie, zo liet Microsoft zien hoe ze op basis van foto's een 3D wereld aan het bouwen zijn, en Yahoo! demonstreerde de nieuwe web-based email, geintedreerd met instant messaging. Zag er cool uit. De productmanager van Google vertelde over de manier waarop ze nieuwe diensten invoeren en een van oprichters van Digg praatte over de methodes die ze gebruiken de resultaten op hun site zo relevant mogelijk te houden.

Er was discussies met ondernemers en een vragenronde met
investeerders, een Venture Capitalist en een Angel, over het runnen van een start-up... en vooral he er geld me te verdienen. Niet alleen met de bedrijfsactiviteit, maar ook met he bedrijf zelf door het aan een grote partij te verkopen of door het naar te beurs te brengen. Zo'n 'exit-strategie' is in de meesten gevallen een overname tegenwoordige in tegenstelling tot de internetbubbel van een paar jaar geleden toen de meeste start-up droomden van een IPO.

Het congres vond plaats in het prachtige, Europees-aandoende Palace Hotel midden in de stad. De dag deed me denken aan de congressen van Emerce. Alleen in Nederland zou ik tientallen bekenden tegenkomen op zo'n event - hier waren dat er twee, plus de klant waarvoor ik er was. Er was aan het einde de dag een borrel, waardoor ik weer wat nieuwe mensen ontmoet heb...

Geen opmerkingen: