donderdag, november 16, 2006

Blogger

Bijna elke week hebben we een een journalist over de vloer die verteld over zijn of haar werk, kijk op PR, trends in technologie en aanverwante onderwerpen. Vandaag hadden we Tom Foremski op bezoek. Hij was vroeger correspondent voor The Financial Times, maar sinds een jaar of twee heeft hij een eigen blog en is een van de meest prominente bloggers in de VS.

Hij gaf zijn visie op nieuwe media zoals blogs en hoe zij traditionele media en PR beinvloeden. In de begin tijd van het internet was het web vooral voor een manier om toegang tot informatie te hebben. Nu het mogelijk is om via een web-browser te publiceren kan iedereen dat doen. Zo zijn er steeds meer goedgelezen blogs met erg veel invloed. Daarnaast geven adverteerders steeds grotere budgetten aan zoekmachines op internet omdat ze daar veel gerichter kunnen adverteren. De vraag is dus wat er met de krant gaat gebeuren, of met het vak van journalisten.

Voor ons, PR-mensen, hebben ze ontwikkelingen ook impact. Net als Richard Edelman, is hij ervan overtuigd dat bedrijven alleen in de 'blogosphere' kunnen deelnemen als ze controle durven los te laten.

Geen opmerkingen: