zondag, februari 05, 2006

Super Bowl

Om half twaalf hadden we met Michael en Damian afgespoken voor brunch bij Foreign Cinema. Michael is een van mijn collega's en hij had dit een paar weken geleden voorgesteld. Damian is zijn vriend, hij komt oorsrponkelijk uit Frankrijk. Foreign Cinema is een trendy restaurant in Mission Street, voor ons op een kwartier loopafstand. Het eten was er heerlijk! Cindy en ik hadden allebei wentelteefjes van stokbrood met fruit besteld. Hmmmm.

Om drie uur begon de
Super Bowl, de finalewedstrijd van het American Football-seizoen. Dit jaar spelen de Deze wedstrijd en de Oscar-nominaties zijn al weken het gesprek van de dag hier. De gesprekken over de de Superbowl gingen minstens zo vaak over commercials als over de wedstrijd zelf. Veel bedrijven maken reclamespotjes speciaal voor deze wedstrijd en de kosten voor de uitzending van zo'n filmpje zijn twee miljoen dollar.

Wij gingen naar Wild Side West om de sfeer te proeven. Het was er niet zo druk als ik had verwacht - de meeste mensen kijken de wedstrijd thuis. Er waren gratis hotdogs, chili en tortilla chips. Typisch Super Bowl-eten. Een American football-wedstrijd bestaat uit vier 'qaurters'. De pure speeltijd is een uur, maar een wedstrijd wordt om de haverklap stillgelegd, waardoor het hele spel wel drie uur duurt. Van elke korte pauze werd gebruik gemaakt als reclamezendtijd. En dan zijn er de langere pauzes tussen de quarters en de extra-lange pauze tijdens 'halftime' waarin er altijd een optreden is. Nu was dat van de Rolling Stones.


In die pauze zijn we wee naar huis gelopen, dus ik weet niet of de Pittsburg Steelers of the Seattle Seahawks gewonnen hebben. Daar was het me ook niet om te doen...

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Wow, You're Quick! Amper de Superbowl achter de rug en je verhaal staat er al op! Wat leuk om zo snel nadat ik je sprak te lezen hoe het was. En te zien hoe het was, op het zonnige terras. Echt heel gaaf.

Christel zei

Ik doe mijn best! Tot nu toe lukt het om elke dag een stukje te schrijven. Ben benieuwd hoe lang dat leuk blijft....

Christel