vrijdag, februari 03, 2006

Afrijden

Om vijf voor negen moest ik afrijden. Alfredo was mijn examinator, en zo te horen is hij ook een immigrant want hij had een vet Mexicaans accent. Ik moest aantonen dat ik alle knoppen op het dashboard kon bedienen en daarna gingen we voor een ritje door de stad. Op ongeveer elke hoek stond een stopbord, dus ik kon niet echt vaart maken. Na een halfuur waren we klaar en bleek ik twaalf foutjes gemaakt te hebben. Het maximum aantal 'kleine fouten' is vijftien, dus ik ben geslaagd! Van die twaalf was ik acht keer vergeten over mijn rechterschouder te kijken voordat ik rechtsaf sloeg, dus zo'n gevaar op de weg ben ik nou ook weer niet.

Omdat ik toch bij de DMV was, heb ik na mijn rijexamen een nummertje getrokken om mijn kentekenbewijs en kentekenplaten opnieuw aan te vragen. Volgens hun gegevens zou alles verstuurd zijn in december, maar ik heb nooit iets gehad. Ik rij dus al twee maanden zonder nummerborden rond, maar dat is hier geen probleem. Het maximum aantal dagen dat je zonder nummerplaat mag rijden is geloof ik 90. De platen kon ik meteen meenemen en het kentekenbwijs wordt opgestuurd. Net als het rijbewijs trouwens, dat ik over een week over vier in huis moet hebben.

Geen opmerkingen: