maandag, februari 27, 2006

Olympiade

Het stormt hier, ik heb het nog nooit zo hard zien regenen en er zijn windsnelheden van meer dan 100 kilometer per uur. Op het nieuws zien we da 110.000 mensen in Californie geen elektriciteit hebben. Bij dit soort weer is er al snel stroomuitval, omdat kabels op veel plaatsten niet ondergronds liggen. Bij ons lag de stroom er een paar minuten uit.

Cindy wilde volgende week met haar moeder een paar dagen naar Santa Cruz gaan, maar vandaag heeft haar moeder een oproep voor ‘jury duty’ ontvangen. Jury duty is een soort dienstplicht om zitting te nemen in de jury van een rechtzaak. Iedereen die stemgerechtigd is, kan ervoor opgeroepen worden.

De Olympische Spelen zijn weer over, al heb ik er dit jaar niet veel van meegekregen. Niet omdat de spelen niet veel op TV waren, maar omdat ik geen grote wintersportfan ben. In Nederland ontkom je bijna niet aan de Olympiade, maar met ruim 200 TV-zenders is dat hier anders. Verschillende klanten en collega's vertelden me dat Nederland het goed heeft gedaan. De oranje fans waren hen meestal ook opgevallen. Afgelopen week zag ik zelfs een item over de
Nederandse supporters bij NBC, de TV-zender die de uitzendrechten voor de Olympische Spelen had. Volgende de Amerikaanse media zijn ‘we’ nog gekker dan de gekste American Footballfans.

Geen opmerkingen: