zaterdag, maart 12, 2011

Marriott

Vanaf woensdag ben ik in Austin en ik vertrek pas weer komende woensdag. Ik be hier voor het Interactive deel van SXSW, de conventie waar ik vorig jaar ook was. Alleen toen was ik er voor mijn eigen plezier en dit jaar ben ik er voor werk en heb ik het enorm druk. Ik verblijf in de Residence Inn van het Marriott. Prima plek.


Zoals in alle hotels in de westerse wereld ligt in een van de lades aan bijbel, maar daarnaast is er ook de 'Book of Mormon'. De Marriott hotelketen is namelijk in handen van een Mormoonse familie. Nu ik een ruim vijf jaar in Californie woon, ken ik verschillende Mormonen en is het allemaal wat minder exotisch dan de eerste keer dat ik me realiseerde met een Mormoon te maken heb.

Zoals de Koran een aanvulling is op het Oude en Nieuwe Testament, is de Book of Mormon dat ook. Het boek bestaat uit teksten die Joseph Smith vond op aanwijzing van de engel Mormoni, ofwel de laatste profeet op aarde... althans volgende de Mormonen.

1 opmerking:

Marleen zei

ik had vroeger ook een vriendin (in Worms) die Mormoons was