zondag, maart 20, 2011

Rode bank

Ruim een week in Austin gaat je niet in de koude kleren zitten. Vooral niet als je er voor SXSW bent, en al helemaal niet als je er bent om tijdens SXSW te werken. Ik had er werkelijk geen moment voor mezelf. Desondanks heb ik me uiterst vermaakt.

Ik was er dit jaar voor Flipboard en gaf leiding aan onze activiteiten tijdens het congres en festival. Veel internetbedrijven geven feesten, borrels, brunches, concerten enzovoort tijdens SXSW, maar wij bedachten een andere manier om betrokken te zijn: we brachten onze bekende rode bank naar Austin en parkeerde die bij een aantal van de festiviteiten om

er vervolgens interviews op te doen.

Ik het het hele schema in elkaar gedraaid: locaties, gast-interviewers en interviewgasten gevonden; daarnaast een cameraman, T-shirts, bankstellen en een vrachtwagen geregeld. Alles was goed voorbereid... in Austin moesten we het alleen nog uitvoeren. Woensdag 9 maart kwamen mijn collega Jon en ik aan en donderdag stonden we vroeg op om naar Uhaul en Ikea te gaan... de rest van het verhaal zie je hieronder.

Als je in Amerika een truck wilt huren, komt er maar een naam boven: Uhaul.

De Ikea in Austin heeft een aantal waarschuwing op de deur, waaronder 'gun free environment'. Het is imeers Texas, waar je je pistool overal mee naartoe mag nemen. Het viel Jon, als Californiër, ook meteen op.

Eerste bank afgeleverd: op het dakterras van het Social Media Clubhuis. We hadden vier banken, die we roteerden.

Met Jon en Carlo, de cameraman


Eerste interview op onze rode bank (in het Tweet House): Hermione Way praat met comediënne Heather Gold.


Tweede interview: Chris Heuer praat met de makers van the films SAW en INSIDIOUS, James Wan en Leigh Whannell.




Onze CEO, Mike McCue werd daar ook geinterviewd.

De volgende dag was Mike een van de officiele sprekers van het congres.Rechtsonder op de foto neemt iemand een foto met een iPad2, die de dag ervoor was uitgekomen. Daar was natuurlijk een hoop om te doen in Austin.

Op bezoek bij de SFSuite van Vanessa.

Met Vanessa Camones en Robert Scoble


Na een dag filmen, redigeren en banken sjouwen, 's avonds ook nog even naar wat feestjes. Hier speelt Chris Cornell op het feestje van Nokia.

De volgende dag de straat op met onze bank. Collega Gus help met het afzetten van de stoep.
Interview met MG Siegler van TechCrunch.

Naast de interviews, gebruikten we de rode bank ook voor een fotowedstrijd.

Hier interviewd Angela Wattercutter van Wired twee acteurs van de film You Instead... SXSW is immers ook aan filmvestival. Dit was op de bovenste verdieping in een van de hoogste gebouwen van Austin.

Toen ik s' avonds in mijn hotel kamer kwam, vond ik een prachtige bos bloemen en dit kaartje. Gaaf he?

Op naar nog een paar feestjes.. ik geloof dat ik er vier of vijf bezocht heb die avond. Was erg leuk, maar daarna was ik helemaal kapot.

IJssculpturen waren populair dit jaar.... Deze was van het feestje van Path... misschien moet ik die een tweede kans geven.


Maar we waren nog niet klaar... maandag hadden we nog een interview: Cathy Brooks praat met Tim Kring, de maker van de TV serie Heroes.

Klaar met filmen.... dan gaat de bank weer verder.



Dinsdag eindelijk tijd om echt te lunchen. Ik had met twee Nederlandse internetondernemers afgesproken: Oscar Kneppers en Michiel Frackers. Heerlijk barbecue gegeten, want daar zijn ze goed in in Texas.

We moesten nog even van onze laatste T-shirts afkomen. Was een kwestie van wat dozen op de stoep zetten en er kwam meteen een meute op af.


Een van de laatste interviews: Jon praat met Robert Scoble over de hoogtepunten van SXSW

Geen opmerkingen: