donderdag, maart 18, 2010

Austin

Deze hele week ben ik in Austin voor SXSW. Austin ligt in ten zuiden van het midden van Texas en is de hoofdstad van de staat. Het wordt wel het San Francisco van Texas genoemd omdat de mensen hier veel liberaal denkenden zijn in tegenstelling tot de rest van de conservatieve staat. Bij verkiezingen is de county waarin Austin valt, de enige waarin de Democraten de meerderheid van de stemmen binnenhalen. Er hangt inderdaad en vergelijkbare sfeer.

Austin is een studentenstad vol met kroegen, biertuinen, restaurants en muziektentjes. Bijna elke gelegenheid heeft regelmatig live optredens van bandjes. Austin staat echt bekend als muziekstad. Er rijden fiets-taxi’s rond die ze ‘pedicabs’ noemen. De stad trekt ook veel creatieve mensen en de laatste tien is Austin enorm gegroeid, mede vanwege de vele technologiebedrijven die hier zijn, zoals Dell en chipmaker AMD.

Onder de restaurants zie je veel steakhouses en BBQ-tenten. Daaraan merk je dan toch weer dat je in Texas bent… ze houden hier van vlees. De barbecue vaak gemaakt van in elkaar gelaste oude gas-tanken waar enorme hompen vlees in gaan. Die worden geserveerd drijvend in de barbecuesaus, met aardappelsalade en bruine bonen.

Je ziet hier ook meer winkels met cowboyhoeden en cowboylaarzen. Er was een grote winkel op loopafstand van mijn hotel waar ik een paar nieuwe laarzen heb gekocht. De keuze was enorm!


De skyline van Austin, gezien vanaf de brug die ik el

Downtown Austin

Een van de vele 'pedicabs'

Een van de vele BBQ-tenten

Bij een ander BBQ-tentje

Marlooz (Marloes) Veldhuizen

De winkel waar ik mijn nieuwe laarzen gekocht heb... en ik was niet de enige SXSW bezoeker die hier ging shoppen

Ze hadden natuurlijk ook een hoedenafdeling


Mijn nieuwste aanwinst

Geen opmerkingen: