woensdag, maart 30, 2011

Uitgewebt

Voor de vijfde keer was ik bij Web 2.0 Expo dezeweek. Ik weet nog hoe spanned ik de eerste keer vond om erheen te gaan. Het was een congres waar ik in Nederland al van gehoord had vanwege alle prominente sprekers. Het concept 'Web 2.0' was nog relatief nieuw en allerlei nieuwe, snelgroeiende bedrijven waren er vertegenwoordigd. 's Avonds gaven heel wat van hen feestjes.

Dit jaar ging ik met lage verwachtingen en overwoog zelfs thuis te blijven omdat ik er zo weinig over gehoord had. In voorgaande jaren, was het iets waar iedereen naar uitleefde; dit jaar niet. En hoewel het programma best interessant leek, waren de sprekers van een lager caliber dan voorheen.

Ik besloot toch te gaan, omdat ze bij Web 2.0 goede Wi-Fi verbindingen hebben en grote ronde tafels om aan te werken. Dat is wat ik er dit jaar de meeste tijd gedaan heb, net als vorig jaar overigens. Alleen toen kwam ik om de haverklap bekenden tegen en nu bleef dat tot een man of tien beperkt.


En waar een paar jaar geleden aan het einde van elke conferentiedag, allerlei bedrijven feesten gaven, bleek ook dat tot een minimum beperkt dit jaar. Tijden veranderen... ik ben benieuwd of er volgend jaar nog een Web 2.0 Expo is...

Geen opmerkingen: