vrijdag, oktober 01, 2010

The Social Network

Vandaag is 'The Social Network' officieel in premiere gegaan. Het is een film over de oprichters van Facebook tijdens het ontstaan van het idee voor de website en de beginjaren van het bedrijf.
Afgelopen maandag heb ik de film al gezien omdat ik al VIP was uitgenodigd door Mashable. Best gaaf om met een select gezelschap van mensen in de internetsector een film te bekijken die over onze eigen branche gaat. We moesten onze mobiele telefoons uitzetten tijdens de vertoning, want tegenwoordig heeft elke telefoon een filmcamera en men wilde verkomen dat er delen van de film op YouTube... of Facebook zouden worden gezet voor de premiere.

Ondanks dat de film over computerprogrammeurs en juridische zaken gaat, is hij heel boeiend. Terwijl ik weet dat het verhaal op werkelijkheid gebaseerd is, vraag ik me af hoeveel echt gebeurd is. Hier vindt iedereen dat de film met al z'n dramatisering meer een reflectie is van Hollywood dan van Silicon Valley. Hoe dan ook... ik vind het een aanrader.

Geen opmerkingen: