maandag, januari 18, 2010

Bratwurst

Ik begin er langzaam aan te wennen dat twee weken nadat het nieuwe jaar is begonnen en we net een hoop feestdagen achter de rug hebben, er meteen alweer een nationale feestdag is, namelijk Martin Luther King Day. Een heerlijk relaxte dag voor mij - uitslapen, naar de sportschool en shoppen... want ook op feestdagen zijn de winkels hier open.

Dat laatse deed ik met Jane in Hayes Valley, een van de buurten in San Francisco die ik nog nauwelijks ken. Er waren allerlei leuke boutiekjes met kleding, schoenen en accessoires, naast galleries en restaurantjes. Tegen zessen begonnen we honger te krijgen en zocht ik via Yelp op de iPhone een leuk eettentje. Een van de best beoordeelde bleek een Duits restaurant.

Hoewel het ons niet direct aansprak, veranderden we snel van mening to we er binnen keken. Het zag er gezellig uit en het rook heerlijk. Suppenküche bleek heel autenthiek te zijn met allerlei Duitse bieren op de tap en een menukaart met Maultaschen, Jägerschnitzel, Bratwurst, Sauerbraten en Spätzle. Niet van echt te onderscheiden. Ik dronk voor het eerst in jaren een Erdinger Weissbier in een halve literglas.

Het enige verschil met uit eten gaan in Duitsland was dat de bediening allemaal Amerikaans was en we na afloop de restjes van ons eten in doosjes mee naar huis mochten nemen.

1 opmerking:

Joep zei

mmmmm, Erdinger....