donderdag, januari 14, 2010

Idioot

Ik kan me nog herinneren dat een Amerikaanse dominee na 11 september beweerde dat de 'heidenen, abortusplegers, feministen en homo's en hun streven om Amerika te veranderen' de oorzaak zouden zijn van de aanslag op het World Trade Center. God zou Ameika hiervoor willen straffen. Ik kan me ook nog herinneren dat ik dat typisch Amerikaans vond.

Die dominee is Pat Robertson. Van orkaan Katrina gaf hij de abortussen in Amerika de schuld.

En nu zegt hij dat god wraak neemt op Haiti omdat de bevolking daar een deal met de duivel zou hebben gemaakt om onder de Franse onderdrukking te komen. De media staan er bol van! Maar de insteek is overal een van 'hoe durft hij het te beweren! Dit is de grootste onzin!'

Wellicht is zo'n Pat Robertson nog het beste te vergelijken met Jomanda... niet echt iemand die we representatief vinden voor Nederland.

1 opmerking:

Gerard zei

Ik persoonlijk vergelijk deze man met onze Greet Wilders, hij geeft de islam overal de schuld van.