maandag, september 29, 2008

Surfen

Surfen was geweldig! Ik had niet gedacht dat ik het zo leuk zou vinden. Twee jaar geleden heb ik het voor het eerst in Hawaii gedaan en toen bakte ik er niet van, en bovendien is het zeewater hier een stuk kouder en moet je een wetsuit aan. Dat idee sprak me ook al niet zo aan en ik was bang dat ik het ondanks zo'n pak koud zou hebben.

Maar het pak zat prima en hield me warm, de zon scheen, het was een graad of dertig en ik heb op een golf of tien gesurfd. (I caught ten waves, zoals ze hier zeggen.) Het was echt super.



Eerst kregen we uitleg van de instructeurs
Dit waren surfplanken met een zachte bovenkant... echte oefenplanken.

Leren opstaan...
Vervolgens het water in


Al die kleine puntjes in het water zijn surfers, de meeste beginners, waar wij ons ook bij voegden
Rechtsonder op de plank ben ik
En nog een keer.

Na afloop was iedereen uitgeput. Na elke golf moet je weer terugpeddelen en dat kost veel energie. Mijn collega's gingen na afloop pizza eten, maar ik had met Jamyrson afgesproken, die de buurt woont. Na een douche gingen we uit eten bij de Roadhouse in Davenport, iets ten noorden van Santa Cruz. Daar was Jane, een vriendin van Jamyrson (en van Jeri), met Theresa. We hebben met z'n vieren gegeten - heel gezellig.

Geen opmerkingen: