MTV
Ik zit de MTV Video Music Video Awards te kijken en er zijn een paar dingen die me opvallen. Bijna elke winnaar van een award hoor ik god bedanken. Alle genomineerden voor beste mannelijke artiest waren 'African-American' hiphoppers.
De uitzending wordt gesponsord door Rapsody.com, een van de tientallen internet sites voor het ontdekken en delen van muziek. Er komen ook veel reclame's voorbij voor Paris Hilton's nieuwe reality show, waarin ze op zoek gaat naar haar nieuwe BFF. BFF is een term die tieners in hun sms-taal gebruikten, maar inmiddels algemeen gebruikt wordt vanwege een TV commercial. De afkorting staat voor 'best friends forever'.
Zoals altijd, was het een uitzending bomvol optredens. Ook de Jonas Brothers traden op. De broertjes Nick, Kevin en Joe zijn enorm populair onder jonge meisjes. Ze zijn 15, 19 en 20, schrijven hun eigen nummers en dragen ieder een 'purity ring', waarmee ze blijk geven van hun belofte aan god om geen sex voor het huwlijk te hebben. Hun moeder gaat mee op tour... kortom een band waar Amerikaanse ouders hun dochters met een gerust hart bij kunnen laten zwijmelen. Voor zo'n band is een grote markt in (het mid-westen van) Amerika.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten