maandag, maart 13, 2006

Terug

Ik ben weer terug in Amerika - gistermiddag geland met in mijn koffer inkopen uit Nederland, zoals drop, cocaothee, oude kaas, paracetamol en rookworst. Voor mijn collega's had ik stroopwafels en Droste chocolade meegebracht - vonden ze heerlijk. Ik had gehoopt de afgelopen week weer tante te worden, maar dat is helaas niet gebeurd.

De afgelopen week is het hier bijna net zo koud geweest als in Nederland. Er is zelfs sneeuw gevallen en Highway 280 is even afgesloten geweest. Er ligt nu nog sneeuw op de bergtoppen die ik vanuit kantoor kan zien.

Het afgelopen weekend heb ik hier de viering van Saint Patrick's Day gemist. De Ierse nationale feestdag wordt ook in Amerika uitgebreid gevierd, al is het niet op de dag zelf. Mensen kleden zich in het groen met veel klavertjes vier en er zijn optochten. Wat vooral traditie is, is om de kroeg in te duiken en dronken te worden. Onze office manager vertelde dat ze erg veel lol had gehad in een bar vol brandweermensen. Van oudsher zijn bij de branweer veel Ieren en ook al is dat tegenwoordig waarschijnlijk aan het veranderen (dat weet ik niet zeker), de brandweer heeft inmiddels een prominente aanwezigheid bij de feesten voor St. Patrick's Day.

Geen opmerkingen: