zondag, mei 09, 2010

Strafpunten

Balen! Afgelopen maand heb ik twee bekeuringen gehad. Een voor een snelheidsovertreding en een andere voor door rood rijden. Voor dat laatste ben ik geflitst en dat komt hier bijna nooit voor.

Snelheidsmetingen worden al helemaal niet met camera's gedaan en camera's bij verkeerslichten zijn uiterst zeldzaam.

Het zijn fikse boetes - het rode licht kist me ruim 400 dollar! Maar de prijs is nog hoger, want voor beide ovetredingen krijg ik een strafpunt. Met vier punten in een jaar wordt je rijbewijs ingetrokken. Daarnaast registreert ook mijn autoberzekeraar die punten en zullen ze invloed hebben op mijn premie.

Nou kan ik één punt voorkomen door een dag naar de verkeersschool ('traffic school') te gaan. Ik moet dan nu een extra 52 dollar overmaken en zal vervolgens te horen krijgen waar ik de lessen kan volgen die een punt van mijn dossier wissen. Helaas kan ik het maar voor een van de twee overtredingen doen, want je nag maar een keer per jaar naar traffic school.

Als je mijn blog bijhoudt weet je wellicht dat ik een jaar geleden ook de keuze had om verkeerslessen te volgen. Ik koos toen voor de optie en heb er nooit meer iets van gehoort. Toen ik afgelopen maand voor te snel rijden werd aangehouden, vroeg ik de agent ernaar. Hij kon er niets van terugvinden in mijn dossier... mazzeltje.

Geen opmerkingen: