vrijdag, mei 07, 2010

Weer Web 2.0

Afgelopen week vond Web 2.0 Expo weer plaats. Dit is alweer de vierde keer dat ik de confententie bezoek. De eerste keer was erg gaaf - het was een van de evenementen waar ik in Nederland van gehoord het en dat maakte het spannend om er zelf heen te gaan. Vier jaar verder is die spanning er inmiddels af (zie posts van 2008 en 2009). Wie mijn blog een beetje bijhoudt, weet dat ik naar heel wat beurzen en congressen ga. Het hoort erbij hier in de VS. Het is een gelegenheid om een hele sector bij elkaar te brengen, want voor een grote beurs komen de bezoekers van alle delen van Amerika.

Ik weet nog toen ik hier net woonde en mijn collega's hoorde klagen over 'weer een beurs'. Dat begin ik zo langzaam te begrijpen, vooral als je boot een beurs of conferentie moet reizen. Wat ook meespeelt is dat de wereld meestal niet zo snel veranderd en dat de beurs van dit jaar erg op die van het vorige jaar lijkt. Dat is met Web 2.0 ook aan de hand... weinig nieuws onder de zon.

Ik heb daarom wat minder tijd bij Web 2.0 Expo doorgebracht en de meeste tijd dat ik er was heb ik gestoken in netwerken. Oude bekenden zien en nieuwe contacten leggen. De Expo heeft een grote ruimte met tafels waar je kunt werken. Er is stroom en Wi-Fi, dus je kunt er een hoop gedaan krijgen.

's Avonds waren er natuurlijk weer feestjes. Terwijl aan de ene kant zo'n beurs een stuk voorspelbaarder (en saaier) geworden is, betekent de herhaling ook dat er steeds meet bekenden gezichten op zo'n evenementen zijn en dat maakt dan weer leuk. Hieronder wat foto's van het feestje van Technologizer, een van de grotere technologie-blogs.



Met Dale, Laura, Tami and Marcy

Foto's onder andere van (cc) Ken Yeung - www.thelettertwo.com

Geen opmerkingen: