woensdag, mei 19, 2010

Menlo Park

Sinds ik bij Ellerdale werk doe ik er wat langer over om op kantoor te komen. Het ligt net wat verder naar het zuiden dan San Mateo waar ik voorheen werkte, maar het is nog steeds een stuk beter te doen dan Mountain View, waar mijn Amerikaamse avontuur begon. Het voordeel is dat het een stuk warmer is. Deze week was het temperatuurverschil met San Francisco een graad of zes. Terwijl het in de stad 17 graden was, wees de termometer in Menlo Park 23 graden aan.

Menlo Park heeft ook een ander sfeer dan San Mateo. We zitten vlakbij de hoofdstraat waar de meeste winkels en restaurants zijn. Er zijn opvallend veel kado-winkels met allerlei prullaria in downtown Menlo Park. Ik vraag me echt af hoe die het hoofd boven water kunnen houden, zeker in de huidigr economie. Er zijn ook onevenredig veel kappers, manicuursalons en stomerijen. Waarschijnlijk allemaal indicatoren van het feit dat we dieper in Silicon Valley zitten, waar heel wat mensen rijk zijn geworden met aantalen en opties in succesvolle internet- en technologiebedrijven.

Niet al te ver van kantoor zit bijvoorbeeld ook een autodealer die Ferrari's en Masserati's verkoopt. Vandaag stond er zo'n auto bij ons voor de deur geparkeerd...

Geen opmerkingen: