maandag, maart 22, 2010

Nieuwe baan!

Een nieuw avontuur is begonnen! Vandaag was mijn eerste dag bij Ellerdale, een internet startup in Menlo Park. Het gaat hier snel... nog geen drie weken geleden heb ik opgezegd bij Edelman.
De reistijd naar mijn werk is iets langer geworden, want Menlo Park ligt iets verder naar het zuiden, net ten noorden van Palo Alto. Voordeel is wel dat het weer een stuk beter is.

Mijn eerste dag bestond vooral uit het inrichten van mijn nieuwe computer. Voor het eerst in jaren werk ik weer op een Mac, die ik 's ochtend met een van de oprichters van het bedrijf in de Apple-winkel ging kopen. Het is hier bijna standaard: als je bij een internet startup werkt, hoor je een Mac te hebben.

Daarnaast moest ik een aantal formulieren invullen. Een voor de belastingdienst (W-4) waarin ik aangeef hoevel van mijn inkomen maandelijks ingehouden moet worden. Een ander was voor de ziektekostenverzekering. Typisch zaken die je hier op je eerste werkdag doet.

Ook woonde ik de wekelijkse werkbespreking bij, waarin iedereen een update gaf van waar hij mee bezig is. Een van de teamleden woont in London en nam deel via teleconferentie. Al mijn collega's zijn techneuten die samen het product maken - kortom, een heel ander soort teambijeenkomst dan bij Edelman. Ik hoorde over databases, servers en algoritmes.

Geen opmerkingen: