woensdag, december 16, 2009

Inentingen

Op het werk was het gelukkig iets rustiger deze week... tegen de feestdagen neemt de drukte altijd wat af in ons vak (behalve als je voor consumenten-technologieklanten wekt, want dan ben je cruk bezig met de voorbereidingen voor CES, de grootste consumenten-electronicabeurs ter wereld).

Voor mij kwam de relatieve rust goed uit, want het gaf mij de gelegenheid wat voor een paar inentingen te zorgen. Nee niet N1H1 (oftwel de Mexikaans Griep), maar ik had een paar vaccins nodig vanwege een aanstaande vakantie naar Nicaragua.

Een vriend gaf me het advies om daarvoor naar de Department of Public Health van San Francisco te gaan, nog het meest te vergelijken met de GG&GD. En net als de GG&GD heeft de evenknie in San Francisco een reiskliniek waar je voor een schappelijke prijs inentingen kunt halen. Ze gaven allerlei advies over verschillende keuzemogelijkheden, waar ze niets voor in rekening brengen.

De kliniek is gehuisvest in een van de indrukwekkende gebouwen rondom het Civic Center. Van binnen was het iets rommeliger dan de GGD, met name omdat er geen kamers waren, maar cubicles die door de verpleegsters met allerlei prullaria waren opgevrolijkt.

Na twee prikken kon ik weer gaan met een brochure over reizen naar de tropen en een recept voor een anti-malariamedicijn. Inmiddels heb ik alle in mijn koffer zitten... nog een dagje werken en dan vertek ik samen met Jane naar Nicaragua voor twee weken!!

Geen opmerkingen: