Verbeterpunten
Deze week heb ik veel tijd besteed aan het schrijven van een voorstel voor een potenitele nieuwe klant. Het bedrijf in kwestie had ons een RFP gestuurd, ofwel een 'request for proposal'. In zo'n verzoek wordt meestal allerlei achtergrondinformatie geleverd over het bedrijf, de producten, de markt enzovoort.
In dit geval heeft het bedrijf net een onderzoek laten uitvoeren onder haar klanten. Over de bevindingen heeft een onderzoeksbureau een rapport opgesteld. Er staan overzichten in van positieve ervaringen en verbeterpunten. Alleen worden de verbeterpunten 'opportunity areas' genoemd. Ik zou het vertalen met 'te benutten kansen'.
Amerikanen spreken zich niet graag negatief uit en houden het het liefst positief en toekomstgericht. Da's vooral hier aan de westkust het geval - veel mensen van de oostkust zien de westkusters een beetje als softies vanwege dit soort dingen en mensen die van de ene naar de andere kust verhuizen moeten vaak wennen aan dit cultuurverschil.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten